Voor ieder moment Voor ieder moment

Geloven doen we niet alleen op zondag, met Pasen en met Kerst. In ons hele leven zijn er momenten waarbij de kerk graag iets wil betekenen.

Doop, belijdenis, rouw en trouw
Als ouders kun je je pasgeboren kindje laten dopen. Wil je je op latere leeftijd laten dopen, dan kan dat ook. Heb je in je leven bewust de keuze gemaakt voor het christelijk geloof, dan kun je hiervan belijdenis doen in de kerk.

In de kerk kun je tijdens een huwelijksdienst Gods zegen vragen over je huwelijk. Want de liefde mag voluit, veelkleurig gevierd worden. In welke relatievorm dan ook, mag je je gezegend weten met elkaar.

Als het leven eindigt, kunnen woorden van troost en bemoediging van grote betekenis zijn. We geloven in een milde, vergevende God. Met veel liefde willen we mensen helpen om rust en vrede te vinden. We worden daarbij geïnspireerd door het leven en lijden van Jezus, die op aarde is gekomen en de dood heeft overwonnen.

En verder...
De mooie momenten in ons leven zijn het waard om met elkaar te delen. Maar het leven kan soms ook moeilijk zijn en dan kan het zijn dat je steun nodig hebt. Als kerk willen we een plek zijn waar we lief en leed met elkaar delen, waar we omzien naar elkaar. Dat kan op allerlei verschillende manieren. We drinken met elkaar koffie na de kerkdienst. Er zijn groepen, kringen en werkgroepen die doordeweeks bij elkaar komen. En uiteraard kun je bij de dominee terecht voor een goed gesprek.