Nieuw liturgisch meubilair

maquette van het meubilair
Nieuw liturgisch meubilair
In september 2019 heeft de kerkenraad unaniem ingestemd met het ontwerp van Meubelminded. Joppe Overberg heeft gekozen voor een strak, modern design. Maar wel gemaakt van duurzaam geteeld en aan de lucht gedroogd inlands eiken. De houtsoort past bij de 18e eeuwse preekstoel en de herenbanken. Door kleurkeuze van het hout en bekleding wordt een verbinding gemaakt met het nieuwe (de stoelen en de vloer).

In december 2019 heeft het college van kerkrentmeesters opdracht gegeven voor de productie. Hieronder nemen we u mee in een fotoserie van het maakproces.

Het maakproces stap voor stap

Ruwhouten planken

Geschaafde planken

Gelijmde tafelblad

Gezaagde tafelblad

Tafelblad met rand

De schaal voor het doopvont wordt gemaakt in Leerdam

Spreekstoel, in hoogte verstelbaar

Kaarsenstandaard

Meubiliair is bijna klaar

De meubelmaker is bijna klaar met het project Veendam. We hopen dat de meubels eind deze maand in Veendam geleverd worden. En hopelijk kunnen we dan met Pasen samen het meubilair inwijden. Dit is echter afhankelijk van de vraag of we weer in onze kerk mogen samenkomen. Hieronder vast een laatste blik op de meubels.