Kerkproeverij

Voorbereiding van de mosterdsoep
Kerkproeverij
Tevreden kijken we terug op de kerkproeverij van 17 juni.
Alle 5 lokatie werden bezocht door ca. 40 - 50 personen. De bezoekers konden kennis maken met de verschillende gemeenschappen. Zo had de RK-kerk verschillende gerechten gebaseerd op katholieke gebruiken. Het Leger des Heils vertelde over hun werkzaamheden zoals het gezamenlijk koken, kleding inzameling en het bieden van hulp aan mensen die dat nodig hebben. Bij de Kandelaar en de City Life Church werd een inkijkje gegeven in de gebouwen en de diensten zoals zij die houden.
Bij ons in de Grote Kerk werd symbolisch bloemschikken gepresenteerd en kon men de voortgang van de orgelrestauratie zien. Ook werd de kistorgel bespeeld door Doewe Kraster en Wim v.d. Laar en zong Ger Boiten een aantal liederen waarbij hij ook de gitaar bespeelde. Een 2-tal bezoekers zong spontaan een aantal liederen voor ons.  Verder kon men genieten van een overheerlijke mosterd soep.
Al met al een gezellige dag waarbij het mooie weer ook een goede bijdrage leverde.
Alle deelnemende kerken gaven aan volgend jaar weer een dergelijk evenement te willen organiseren.